قیمت زرشک خشک بیرجند در سال ۹۸

در اینجا به قیمت زرشک خشک بیرجند می پردازیم. البته این مقاله در سال ۹۸ نوشته شده است و در سال ۹۹ دوباره به روز رسانی شده است تا همه نوسانات و تحولات بازار زرشک را مورد ارزیابی قرار دهد. در این مقاله موضوعات زیر بررسی می گردد.

  • قیمت زرشک ۹۹ – رکود بازار تجاری دنیا
  • نوسانات قیمت زرشک در سال ۹۸ و ۹۷
  • معرفی میوه زرشک (Barberry Fruit)
  • فرایند خشک کردن زرشک
  • خشک کردن زرشک به شیوه صنعتی
  • تولید و فروش زرشک خشک مرغوب
  • بازار زرشک تهران در مولوی
  • قیمت زرشک  – صادرات زرشک پفکی و دانه اناری
  • قیمت زرشک بسته بندی
  • خرید و فروش اینترنتی زرشک
  • قیمت خرید زرشک ۹۷
  • خرید عمده زرشک پفکی
  • قیمت زرشک زیر تالاری – زرشک زیر تالاری چیست
  • فواید و مزایای زرشک
قیمت زرشک

قیمت زرشک ۹۹

این مقاله را در۲۷ مرداد ماه سال ۹۹ اپدیت می کنیم و قیمت به روز شده انواع زرشک پفکی، دانه اناری، سیاه آبگیری و سیاه بی دانه در شهریور ماه ۹۹ در جدول زیر ذکر می شود. این قیمت ها در حالی آپدیت می شود که بازار های تجاری ایران و جهان به علت شیوع ویروس کرونا در رکودی بی سابقه فرو رفته اند.

نوع زرشک قرمزقیمت عمده زرشک به صورت فله
قیمت زرشک پفکی درجه ۱ صادراتی با دو سورت۶۲ هزار تومان
قیمت زرشک پفکی درجه یک ۵۰ تا ۵۷ هزار تومان
قیمت زرشک پفکی درجه معمولی۴۵ تا ۵۰ هزار تومان
قیمت زرشک درجه یک دانه اناری صادراتی۴۰ هزار تومان
قیمت زرشک دانه اناری۳۵ تا ۴۰ هزار تومان
قیمت زرشک دانه اناری درجه ۲۳۰ هزار تومان
قیمت زرشک سیاه آبگیری۴۰ هزار تومان
قیمت زرشک سیاه کرمانشاهی – زرشک خورشت خلال۳۵۰ هزار تومان
قیمت زرشک
زرشک خشک بیرجند

نوسانات قیمت زرشک در سال ۹۸ و ۹۷

بعد از اینکه قیمت زرشک سال ۹۷ در بازار نوسانات بسیاری را از سر گذراند به سال ۹۸ رسیدیم در حالیکه قیمت زرشک خشک بیرجند (Birjand Barberry) و البته در کل قیمت روز زرشک بسیار بالا بود. قیمت زعفران نیز که محصول این خطه از مملکت ماست در ابتدای فصل برداشت  بسیار بالا رفت اما دوباره به قیمت نرمال برگشت. داستانی که برای زرشک انجام نشد و روز به روز به قیمت آن افزوده شد.

خرید زرشک بیرجند

ابتدا معرفی و مقدمه ای از گونه های زرشک  (Barberry spieces) می دهیم و همچنین به شیوه برداشت و خشک کرده زرشک نیز می پردازیم تا اطلاعات نسبتا مبسوطی درباره زرشک به خوانندگان منتقل نماییم.

میوه زرشک (Barberry Fruit)

گونه های مختلف میوه زرشک رنگ های مختلفی دارد. میوه زرشک سته و حبه است و به شکل بیصوی یا گروی است. از جمله می توان به گونه های زیر اشاره نمود.

  • میوه زرشک با رنگ سفید – رقم آلبا (Alba)
  • میوه زرشک با رنگ قرمز
  • میوه زرشک با رنگ زرد
  • میوه زرشک با رنگ آبی  – گونه بربریس فورتوئنی (Berberis Fortunei)
  • رنگ های قرمز روشن – زرشکی که در ایران بسیار شناخته شده است.  از لحاظ علمی گونه های بربریس ولگاریس  (Berberis Vulgaris) و بربریس استراپفیانا (Berberis Strapfiana) میوه زرشک با رنگ قرمز روشن دارند.
  • میوه زرشک ارغوانی یا سیاه – گونه داروینی (Berberis Darwinii)، هوکری (Berberis Hookeri) و کراتاجینا (Berberis Crataegina )

قیمت انواع زرشک

برخی گونه ها زِرشک دانه دار هستند و برخی  زرشک بی دانه (Seedless Barberry) . از جمله رقم بی دانه ها  می توان به گونه آسپرما (Asperma) اشاره نمود.

از میان گونه های بالا در ایران زرشک سیاه، آبی و قرمز در ایران یافت می شوند. زرشک قرمز و زرشک سیاه بی دانه (زرشک سیاه کرمانشاهی) توسط کشاوران در باغات کشت می شوند در حالیکه زرشک سیاه  دانه دار (زرشک آبگیری – زرشک آبی) و گونه ای از زرشک قرمز دانه دار(زرشک قرمز آبگیری) خوردرو هستند.

در تناژ بالا به صورت عمده فقط تولید زرشک در خراسان جنوبی از نوع زرشک قرمز می باشد. آمارها نشان از تولید بالغ بر بیست و شش هزار تن حکایت دارد. بیشتر این زرشک در داخل ایران استفاده و مصرف می شود و چیزی در حد چند صد تن به خارج از ایران صادر می شود. مصارف زرشک در کشوری غیر ایران معمولا صنعتی بوده و کمتر وارد سبد غذایی خانوار ها شده است. بسیاری از مردم جهان زرشک را در طول عمر خود حتی یک بار  هم ندیده اند دیگر بماند که آن را مصرف کرده باشند.

قیمت زرشک بیرجند

خشک کردن زرشک

هدف اصلی خشک کردن یک میوه یا ماده غذایی همچون زرشک  افزایش زمان نگهداری و ماندگاری محصول به منظور کاهش و محدود کردن رشد میکروبی و واکنش های شیمیایی آن است. خشک کردن میوه ها بخصوص زرشک به دو شیوه سنتی و صنعتی انجام می پذیرد. یکی از عوامل موثر در قیمت روز زرشک شیوه و روش خشک کردن است.

در مورد شیوه سنتی و متداول خشک کردن زرشک در قیمت زرشک خشک و همچنین در اکثر پست های همین وب سایت صحبت کرده ایم. در مورد فرایند خشک کردن زرشک به شیوه صنعتی تاکنون صحبتی نشده است که در بخش زیر کمی به آن نیز می پردازیم.

قیمت خرید زرشک خشک

خشک کردن زرشک به شیوه صنعتی

دربیشتر فرایندهای خشک کردن از هوای گرم و داغ استفاده می شود. هوا در هنگام ورود به خشک کن با استفاده از مبدل های حرارتی گرم می شود.

هر خشک کن از یک اتاقک تشکیل شده است  که درون آن سینی هایی به صورت طبقه ای قرار دارد که به آن های  خشک کن های سینی دار (Tray Dryer)  می گویند. میوه زرشک برای خشک شدن  بر روی این سینی ها  و در معرض هوای گرم قرار می گیرد. از اجزای دیگر خشک کن می توان به لوله هایی که سیر هوای داغ را در اطراف میوه زرشک یا به طور کلی در اطراف ماده غذایی فراهم می آورد نام برد.

در این شیوه در یک مرحله و بسیار سریع آب از سطح میوه زرشک جمع آوری می شود. در فرایند خشک کردن زرشک دو اتفاق در خشک کن های اتمسفری می افتد.

  • حرارت دادن میوه زرشک
  • کاهش رطوبت زرشک

قیمت زرشک خشک بیرجند

تولید و فروش زرشک خشک مرغوب

تولید و فروش زرشک خشک مرغوب قطعا تابعی از عوامل بسیاری است که از جمله آن ها می توان به فاکتورهای زیر اشاره نمود:

  • گونه درختچه زرشک (barberry bush)
  • خاک و محیط اقلیمی و آب و هوایی زرشک
  • نحوه رسیدگی کشاورزان به باغات زرشک (barberry Orchard)
  • اسلوب چیدن و برداشت میوه تر زرشک (Fresh Barberry)
  • شیوه رطوبت زدایی و فرایند خشک کردن زرشک
  • شیوه نگهداری زرشک خشک (dried barberry)

طبیعتا وقتی تولید زرشک مرغوب داشته باشیم، فروش زرشک مرغوب نیز با قیمت بالاتری انجام می شود.

در مورد خصوصیات زرشک مرغوب پادکست زیر را بشنوید. 

 

تولید زرشک در بیرجند – زرشک مرغوب

تولید زرشک در بیرجند بسیار با اهمیت است. در بخش هایی از بیرجند زرشک با کیفیت عالی تولید می شود. معمول و نرمال اینست که از هر ۵ کیلو زرشک تازه یک کیلو زرسک خشک تولید می شود. در روستاهایی از بیرجند از هر ۳.۵ تا ۴ کیلو گرم زرشک تازه زرشک خشک تولید می شود.

قیمت زرشک بیرجند

بازار زرشک تهران

در تهران بازارهای عمده فروشی وجود دارند که زرشک را به صورت فله عرضه می کنند. از جمله این بازار ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بازار مولوی
  • بازار انبار نفت تهران در میدان رازی
  • بازار بزرگ – فروش زرشک در بازار بزرگ  نسبت به دو بازار بالا کمتر است.

قیمت زرشک خشک بیرجند در این بازارها به صور عمده معمولا گرانتر از بازار های عمده فروشی خراسان جنوبی است.

البته بازارهای فله فروشی به صورت  جزیی نیز در تهران وجود دارد. در بازار تجریش برای مثال زرشک فله عرضه می شود. قیمت زرشک  خشک بیرجند در بازار تجریش نسبت به قیمت زرشک عمده یک تفاوت حداقل ۱۰ هزار تومانی دارد.

قیمت زرشک در بازار

قیمت زرشک  – صادرات زرشک پفکی و دانه اناری

قیمت زرشک به گزینه‌های زیادی مانند نحوه تولید و شیوه‌های خشک کردن و بسته بندی و همچنین در سطح عمده و صادراتی به تبلیغات و معرفی محصول زرشک در بازار جهانی وابسته است. ما روز به روز با اقبال عمومی بیشتری در سطح جهانی به محصول زرشک روبه رو می‌شویم که نویدبخش آینده بسیار درخشانی در زمینه صادرات زرشک است. اما برای عرضه این محصول در سطح وسیع به بازاریابی و معرفی حساب شده‌ای نیاز است که همت جهاد کشاورزی، ایرانی‌های مقیم خارج از کشور که در کسب و کار مواد غذایی و هتل‌ها و رستوران‌ها هستند و صادرکنندگان محترم را می‌طلبد. این پروسه مهم یک عزم ملی است که تمام جنبه‌های عرضه و معرفی زرشک را در جهان پوشش می‌دهد. با توجه به اینکه زرشک در خارج از ایران بیشتر مصارف دارویی و بهداشتی دارد و کمتر به عنوان ماده‌ی غذایی ارزشمند و خوش‌طعم و لذیذ شناخته می‌شود، اولین گام در جهت ارائه این محصول باید بر جذابیت‌های غذایی این محصول تمرکز کند. مشارکت قشرهای مختلف مردم در کسب و کارهای متفاوت اعم از دارویی و غذایی و کشاورزی می‌تواند به دستاوردی عظیم در سطح بین‌المللی بینجامد که سود کلان آن اقتصاد مملکت را تکان خواهد داد و موجب کارآفرینی در زمینه‌های کشت و تولید و بسته‌بندی و بازاریابی محصول خواهد شد. کشاورزان زحمتکش نیز با بازخوردی که از این دستاورد خواهند گرفت، مطمئنا با شور و انرژی بیشتری در زمینه تولید زرشک پفکی و دانه اناری فعالیت خواهند کرد.

قیمت زرشک
از دیگر مشکلات پیش رو که ممکن است در صادرات زرشک پفکی و دانه اناری محدودیت ایجاد کند و ریسک‌پذیری را برای صادرکنندگان زرشک پفکی و زرشک دانه اناری بالا ببرد دستور اخذعوارض از صادرات زرشک است. این مهم در درازمدت می‌تواند تأثیر زیادی بر صادرات زرشک بگذارد که سازمان توسعه تجارت می‌تواند با صدور حکم ممنوعیت اخذ عوارض از محل صادرات زرشک گام مهمی در این زمینه بردارد و زرشک را به یکی از محصولات مهم و ارزآور میان دیگر محصولاتی که از ایران خارج می‌شوند تبدیل کند. به این ترتیب امکان بازگشت ارزش افزوده را به باغداران و تولیدکنندگان فراهم می‌کند.
کیفیت جاده‌ها و تعداد وسایل حمل و نقل نیز در قیمت زرشک پفکی و دانه اناری می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. زیرا در صورت بهبود وضعیت جاده‌های روستایی و بین منطقه‌ای و گسترش و بهبود کیفیت وسایل حمل و نقل می‌توان امیدوار بود که کشاورزان با دسترسی راحت‌تر به مراکز خرید از شر واسطه‌ها نیز به میزان زیادی خلاص شوند و مستقیما با خریداران در تماس باشند.
کمبود آب و بروز خشکسالی‌های گاه و بی‌گاه مشکل عمده دیگری است که تولیدکنندگان زرشک با آن مواجه هستند. با توجه به شمار زیادی از کشاورزان که در خراسان جنوبی مشغول کشت زرشک می‌باشند و وضعیت آب و هوایی این منطقه مسأله آبیاری به پارامتری کلیدی در جهت رشد و اعتلای پرورش زرشک و زعفران تبدیل می‌شود. نبود امکانات اولیه و کمبود آب موجب می‌شوند زنجیره تولید و عرضه محصول دچار وقفه شود و به هم پیوستگی مورد نیاز در عرصه تجارت با خلأهایی مواجه شود که دلیل اصلی آن نگرانی و هراس تولیدکنندگان و صادرکنندگان از عقیم ماندن تلاش‌ها و زمان و هزینه ای است که صرف این پروسه کرده‌اند. نقش دولت در ایجاد امید و پشتیبانی از این صنعت سودآور و پرظرفیت، بنیادی است. مسأله آبیاری باید در دستور کار مسؤولین مربوط قرار گیرد و آموزش‌های لازم نیز در این جهت به کشاورزان ارائه شود. بحث آموزش می‌تواند درمورد یک یک مراحل تولید و حفاظت از زرشک مطرح شود و پشتوانه محکمی برای تداوم و استمرار در مسیر تولید تا عرضه زرشک چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای خارجی به وجود بیاورد.

قیمت زرشک
سرعت عمل در احداث و پیشبرد کانال‌های اصلی و فرعی آبیاری و تعمیر و نوسازی قنات‌ها و نظارت دائمی بر روند آبیاری محصولات برای تحقق ایدئال‌های تولید و صادرات زرشک ضروری است. برای مبارزه با کمبود آب در بخش کشاورزی خراسان جنوبی ارائه تسهیلات در زمینه گسترش شبکه‌های مدرن آبیاری، ذخیره آب و ایجاد منابع سرپوشیده و طراحی برنامه هایی برای اطمینان از دائمی بودن این ذخایر می‌تواند به کشاورزان بسیار کمک کند.بسیاری از منتقدین وضعیت جاری در صادرات محصولات کشاورزی از جمله زرشک و‌ زعفران بر این باور هستند که عدم وجود برند مناسب برای این محصولات در بسته بندی‌های شکیل مشکل اساسی در راه صادرات این محصولات ارزشمند است. مطمئنا با توجه به حجم انبوه تولید زرشک در ایران و کیفیت و تنوع بی‌نظیر این تولید، داشتن برند خاص ایرانی که بیانگر هویت و پیشینه کاشت زرشک در این بوم باشد، یکی از شاخص‌های مهم در عرضه زرشک ایران و جاانداختن صادرات زرشک در جهان است. اما متأسفانه در این برهه زمانی به دلیل تحریم‌های زیادی که علیه ایران صورت گرفته، این اتفاق نه تنها به صادرات زرشک کمک نمی‌کند بلکه می‌تواند مانعی در سر راه صادرات زرشک ایران باشد.

قیمت زرشک

صادرکنندگان ایرانی برای فروش و عرضه زرشک به بازارهای خارجی با چالش‌های بسیاری مواجه هستند که برند ایرانی نمی‌تواند برای رفع آن‌ها چاره‌ساز باشد. برند ایرانی، محصول زرشک ما را وجیه و متشخص می‌سازد. اتفاقی که می‌تواند در فروش و عرضه زرشک در بازارهای جهانی بسیار جذاب و چشم‌گیر باشد. اما متأسفانه شرایط و زمینه لازم برای ایجاد برند مناسب در حال حاضر میسر نیست. عامل دیگری که برندسازی را با مشکل مواجه می‌کند عدم ثبات نرخ ارز می‌باشد. قیمت زرشک در بازار داخلی مدام تغییر می‌کند و این برای صادرکنندگان مشکلی اساسی است. اگر دولت در رفع این مشکل کمر همت ببندد و چاره‌ای بنیادی بیندیشد که در کوتاه مدت و بلند مدت جواب بدهد شاید یکی از بزرگترین مسائل سر راه صادرکنندگان برطرف شود. دولت می‌تواند زرشک تولید شده را با قیمت مناسب و بررسی شده از زارعین بخرد و مستقیم به صادرکنندگان و شرکت‌های بسته بندی در شهرهای مختلف ایران بفروشد. این حرکت می‌تواند نگرانی‌ها بابت نوسان قیمت و تغییرات نامطلوب را از بین ببرد و به برندسازی در آینده‌ای که از دست تحریم‌ها خلاص می‌شویم کمک کند. همچنین دولت نباید صادرکنندگان را به بازگرداندن ارز به کشور ملزم کند. چون در شرایط فعلی چنین اقدامی برای صادرکنندگان مقدور نیست و مهم حفظ و تداوم امر تولید و صادرات زرشک و گسترش عرضه این محصول در سطح جهانی می‌باشد. اگر دولت تمرکز خود را از صادرات نفتی به صادرات غیرنفتی معطوف کند بسیاری از این مشکلات قابل رفع است. متأسفانه اشتغال ذهنی و عملی دولت در عرصه صادرات نفتی جا را برای توجه و بهسازی امور مربوط به صادرات محصولات کشاورزی تنگ کرده است. تا وقتی دولت بر ارزآوری نفتی تکیه داشته باشد و سودآوری نفت را ملاک قرار دهد ضرورتی در قبال رفع مشکلات پیش روی صادرات محصولات کشاورزی نمی‌بیند.

قیمت زرشک
حمایت از صادرکنندگان باتجربه و قدیمی از دیگر برنامه‌هایی است که می‌تواند در رأس دستور کار دولت قرار گیرد. با حذف و ناامیدی صادرکنندگان توانا و باسابقه، پای دلالان بیشتر از پیش به عرصه صادرات باز می‌شود و قاچاقچیان میدان وسیعی برای تاخت و تاز پیدا می‌کنند که به نفع هیچ کدام از نهادها و مراجع و افراد فعال در این زمینه نمی‌باشد. اگر دولت نتواند جلو قاچاق زرشک را بگیرد به همین ترتیب نمی‌تواند قیمت فروش زرشک را به بازارهای خارجی کنترل کند. و زرشک با نرخی بسیار کمتر از آنچه واقعا می‌ارزد و پاسخگوی زحمات بی دریغ زارعین می‌باشد به خارجی‌ها فروخته می‌شود و ضربه ای که از این طریق پیکره ی کشاورزی و تورید زرشک را می‌لرزاند، جبران ناپذیر و ناامید کننده است و باعث می‌شود صادرکنندگان توانا و باتجربه  در خشکبار و به طور خاص زرشک کنار بکشند و صادرات زرشک به دست افراد سودجو و واسطه ها بیفتد. در نظر گرفتن شاخص‌هایی معین برای صادرکنندگان زرشک و محدود کردن عرصه رقابت در صادرات این محصول می‌تواند به صادرکنندگان قدیمی و مطمئن تضمینی دهد که از آینده کاری خود و سرمایه گذاری کلان نهراسند. برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به قیمت زرشک  با  ما در تماس باشید. 

قیمت زرشک

قیمت زرشک خشک بیرجند

در جدول زیر قیمت زرشک خشک بیرجند در دهه اول فروردین ماه ۹۸ به صورت زیر است.  قیمت زرشک بیرجند انواع پفکی و دانه اناری و زیر تالاری  و زرشک مخصوص صادرت را در زیر می بینید. برای اطلاع از قیمت دقیق تماس بگیرید.

لیست قیمت زرشک

قیمت زرشک بسته بندی

شاید بخواهید بدانید زرشک خشک را از سوپر مارکت ها و به صورت بسته بنده شده خریداری می کنید قیمت زرشک کیلویی چنده تمام می شود؟ قیمت زرشک بسته بندی شده را ما قبلا بررسی کرده ایم و تفاوت زیاد قیمت زرشک فله حتی به صورت جزیی  را با قیمت زرشک بسته بندی  بیان کرده ایم. به طور خلاصه بگوییم که قیمت فروش زرشک بسته بندی تا ۴-۵ برابر قیمت زرشک فله می رسد.

قیمت زرشک

خرید و فروش اینترنتی زرشک

امروزه خرید اینترنتی هم در کنار خرید و فروش سنتی در بازار عرضه و تقاضا رشد کرده و امکانات جدیدی را در اختیار خریداران قرار داده است. خرید و فروش زرشک نیز چون دیگر کالاها در بهره‌گیری از این امکانات وسیع مستثنی نیست.
خرید و فروش اینترنتی زرشک می‌تواند مزایای زیادی برای خریداران  زرشک داشته باشد از جمله صرفه جویی در زمان و آگاهی از جزئیات محصول و امکان بررسی و مقایسه‌های کیفی و تجاری. فروشگاه‌های آنلاین فعال در این زمینه:

    • فروش زرشک در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا –  این فروشگاه انلاین بزرگترین سایت انلاین خرده فروشی ایران است.  دیجی کالا اولین سایت انلاین خرده فروشی موفق نیز  می باشد.
    • فروش زرشک در فروشگاه اینترنتی اکالا – در واقع شاخه انلاین فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش است که به تازگی در چند سال اخیر رشد چشمگیر داشته اند.
    • خرید زرشک از سوپرمارکت آنلاین  فن آسان
    • خرید زرشک از سوپرمارکت آنلاین رادیکالا
    • خرید زرشک از فروشگاه اینترنتی چهلسو
    • فروش آنلاین زرشک در فروشگاه‌های اینترنتی شهروند
    • خرید زرشک از هایپر مارکت اینترنتی تهران
    • خرید زرشک از فروشگاه اینترنتی جانبو
    • خرید زرشک از سوپر مارکت آنلاین هایپر باز
    • خرید زرشک از فروشگاه اینترنتی تک سبد
    • خرید زرشک از سوپرمارکت مواد غذایی فروشگاه اینترنتی فینال
    • خرید زرشک از برنامه زود مارکت
    • خرید زرشک از فروشگاه اینترنتی دوسوت
    • خرید زرشک از فروشگاه اینترنتی فرستو
    • خرید زرشک از سوپرمارکت آنلاین تزول
    • خرید زرشک از فروشگاه اینترنتی مواد غذایی میسو مارکت

بنابراین خرید اینترنتی زرشک به صورت بسته بندی می‌تواند از خرید سنتی آسان‌تر باشد. ولی زمانی مشکل پیش می‌آید که خرید عمده زرشک پفکی مطرح می‌شود. در این موقعیت وزن بالای محصول، حساسیت معامله و مقدار پول رد و بدل آن قدر بالاست که اعتماد کردن به روش اینترنتی مقدور نیست. در این مواقع خریداران عمده زرشک  مراکز فروش مانند آبرام را به صورت اینترنتی بررسی می‌کنند و بعد برای خرید و نوشتن قرارداد به دفتر مرکزی مجموعه آبرام در یوسف آباد مراجعه می‌کنند.

خرید و فروش اینترنتی زرشک

قیمت خرید زرشک ۹۷

دقت در نمودار زیر که در آن قیمت زرشک پفکی و دانه اناری در ماه‌های متفاوت سال ۹۷ بررسی شده است، نشان می‌دهد که از مهرماه ۹۷ تا اسفند۹۷ قیمت زرشک به تدریج بالا رفته و در کل مسیری صعودی را طی کرده است. درمورد این افزایش قیمت در سال ۹۷ و اوایل ۹۸ مقالات زیادی ارائه شده است. برای اطلاع از خبرهای مربوط به افزایش و کاهش قیمت و تغییرات قیمت خرید عمده زرشک در بازارهای داخلی و خارجی می‌توانید با همکاران ما در سیستم زرشک آبرام تماس بگیرید. شما صادرکنندگان زرشک برای مشاوره درمورد خرید زرشک صادراتی و کیفیت و قیمت زرشک و بهترین انتخاب ممکن با همکاران ما در تماس باشید. سایت مرکز فروش انواع زرشک اطلاعات بسیار ارزشمندی درمورد گونه‌های زرشک قرمز و سیاه و خرید و صادرات زرشک ارائه می‌دهد.

قیمت خرید زرشک ۹۷

خرید عمده زرشک پفکی

همان‌طور که قبلا ذکر شد زرشک پفکی در مقایسه با انواع دیگر زرشک از بهترین کیفیت برخوردار است. و بنابراین قیمت زرشک پفکی نسبت به دیگر انواع بیشتر است. در صادرات زرشک نیز زرشک پفکی جایگاه ویژه‌ای دارد. زرشک پفکی برای صادرات، هم به صورت فله‌ای در بسته بندی های ده کیلویی و هم به صورت جزئی در بسته بندی های کوچک و زیر نیم کیلو ارائه می‌شود. همان‌طور که انتظار داریم خرید زرشک پفکی بسته بندی شده نسبت به زرشک فله‌ای در قیمت‌های بالاتری صورت می‌گیرد.
زرشک پفکی در بنکداری‌ها، سوپرمارکت‌ها، مغازه‌ها و همچنین به طور مستقیم توسط کشاورزان و در بازارهای عمده فروش عرضه می‌شود. همچنین به غیر از خرید سنتی می‌توان از خرید اینترنتی زرشک  پفکی و دانه اناری نیز بهره برد.

قیمت زرشک

قیمت زرشک زیر تالاری

 زرشک زیر تالاری در شهر بیرجند چطور به عمل می آید؟ این سوالی است که ممکن است برای خیلی از مشتریان پیش بیاید و طالب علم بر تفاوت این نوع زرشک از همتاهای آن باشند. زرشک زیر تالاری از تلفیق دو تیره زرشک دانه اناری و زرشک پفکی حاصل می گردد که در اکثر موارد به نسبت نصف نصف مخلوط می شوند و دلیل برتری بعضی از اقسام زرشک زیر تالاری وجود مقدار بیشتری از زرشک پفکی در آنها است که باعث بروز کیفیت بالاتری می شود. زرشک زیر تالاری از نظر سطح کیفی تقریباً با زرشک پفکی برابری می کند اما نقطه قوت اصلی آن اینجاست که قیمت زرشک زیر تالاری پایین تراست. قیمت خوب و درجه کیفی بالا از دلایل اقبال فروشندگان به این زرشک می باشد. دسترسی به زرشک زیر تالاری در پایتخت ایران و همچنین بعضی از شهرهای بزرگ آسان تر است و پخش عمده زرشک زیرتالاری از شهرهای بزرگ انجام می شود چون کیفیت بالا و تناسب هزینه باعث اشتیاق مشتریان برای خرید آن می شود. خریداران عزیز برای کسب آشنایی بیشتر با چگونگی تهیه زرشک زیر تالاری و زرشک اعلای پفکی و دیگر انواع زرشک و آگاهی از قیمت دقیق آن ها می توانند به سایت های اینترنتی این تولیدات رجوع نمایند.

قیمت زرشک

برخی از روستاهای تولید کننده زرشک در خراسان جنوبی

در خراسان جنوبی و از توابع دو شهر بیرجند و قاین اکثر روستا تولید کننده عمده زرشک هستند. نوع زرشک به نوع آبیاری که درختان زرشک می شوند بستگی دارد. البته به نوع خاک و منطقه کوهستانی یا غیر کوهستانی زرشک نیز بسیار بستگی دارد. از جمله روستاهای این منطقه که تولید زرشک دارند می توان به لیست اشاره کرد.

  • خشک
  • برکوک
  • میریک
  • مهمویی
  • زهان
  • عباس اباد دشت
  • افین
  • جینان
  • کرشک
  • نوغاب
  • گازار
  • خونیک
  • نوده
  • چرم دره

فواید و مزایای میوه زرشک

از عمده فواید و مزایای زرشک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مفید و موثر بودن زرشک بر روی سلامت قلب
  • مفید و موثر بودن زرشک در کاهش فشار خون
  • مفید و موثر بودن زرشک بر روی کاهش مقاومت عروق کاهش قند و چربی خون

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما